Hoe COVID-19 leidde tot de Appliance Tekort


Laatst gewijzigd
17 december 2020

Het zal u misschien verbazen te vernemen dat COVID-19 in de hele VS, en bij alle merken, tot een tekort aan toestellen heeft geleid. Deze ongekende gebeurtenis heeft gevolgen voor de begrotingen en brengt extra druk mee op gezinnen die proberen de weg te vinden in de steeds veranderende gevolgen van de pandemie.

Wanneer mensen ervoor kiezen hun wasmachine of koelkast te laten repareren in plaats van hun huishoudelijke apparaten te vervangen, worden zij met nog een hindernis geconfronteerd: bekwame servicetechnici zijn moeilijk te vinden. Bovendien bracht deze overvloed aan werk het slechtste in sommige bedrijven naar boven, en veel klanten zijn ten prooi gevallen aan hun tactiek.

Wij spraken met leden van ons team, leiders uit de sector en onze klanten om een beter inzicht te krijgen in de manier waarop het tekort aan toestellen hen heeft beïnvloed.

Wat is de oorzaak van het tekort aan apparaten?

Onlangs stelde mijn dochter me een goede vraag: Wat betekent nabestelling? Het blijkt dat ik het woord te veel gebruik tijdens mijn conferentiegesprekken en zij begon het door te krijgen. Ik ben gaan zitten om de betekenis van deze retailterm uit te leggen; wanneer een product tijdelijk niet leverbaar is, en de aanvulling onderweg is, beschouwen wij een verkooporder als in backorder (in plaats van direct leverbaar om te verzenden).

In tegenstelling tot het toiletpapier debacle, is het twijfelachtig dat mensen toestellen begonnen te hamsteren in het begin van de pandemie. Wat is nu precies de oorzaak van de tekorten en de nabestellingen in de apparatenindustrie? Er is geen eenduidig antwoord op deze vraag. Er zijn echter een aantal factoren die tot het tekort hebben geleid.

De meeste fabrikanten van apparatuur waren gedwongen hun fabrieken te sluiten tijdens het heetst van de COVID-19 pandemie. Toen het eenmaal veilig was om weer open te gaan, moesten de fabrikanten hun werkplekken opnieuw inrichten om ervoor te zorgen dat hun werknemers veilig konden blijven werken. Hoewel veel van de fabrieken nu weer operationeel zijn, doen vele dit met een kleinere bemanning als gevolg van de richtlijnen inzake sociale afstand.

Bijna alle productiebedrijven werken met slechts een deel van hun personeel, om ervoor te zorgen dat alle werknemers tijdens het werk voldoende afstand houden. Omdat veel van deze fabrieken nog steeds niet weer op 100% capaciteit draaien, is er nu een achterstand in de bestellingen bij de handelaars van apparatuur.

Naast het stilleggen van fabrieken legden veel staten in de hitte van de pandemie ook niet-essentiële bouwprojecten stil. Nu er weer veel werk in de bouw is, is er een veel grotere vraag naar apparaten.

Veel fabrieken in Mexico hadden bijzonder veel tijd nodig om open te gaan vanwege de langdurige sluiting van het land. Daarom werden bedrijven als Electrolux en Frigidaire, die reeds vóór de pandemie een productieachterstand hadden, nog harder getroffen.

2. Toeleveringsketenvraagstukken

Het is moeilijk een industrie te bedenken die niet is getroffen door de COVID-19 pandemie. Niet alleen de fabrikanten van apparatuur hebben moeite om de toegenomen vraag naar producten bij te houden, ook hun leveranciers hebben met tegenslagen te kampen. Immers, indien de fabrikanten de onderdelen die zij nodig hebben om een product te vervaardigen niet kunnen ontvangen, kunnen de fabrikanten geen apparaten leveren aan de dealers.

Veel fabrikanten hebben ook te maken gehad met vertragingen bij de verwerking van vracht- en vrachtwagenzendingen. Dit geldt met name voor degenen die de grens tussen de VS en Mexico oversteken, aangezien beide landen met langdurige lockdowns werden geconfronteerd.

3. Toegenomen vraag

Nu iedereen door de pandemie meer tijd thuis doorbrengt, is het niet moeilijk te begrijpen waarom de vraag naar apparaten is gestegen. Dit is gedeeltelijk te wijten aan de dagelijkse slijtage van apparaten die aan het einde van hun levensduur waren. Omdat de meeste mensen meer koken dan vroeger en vaker de was doen, moeten apparaten die bijna aan het eind van hun levensduur zijn, nu worden vervangen.

Bovendien hebben de mensen veel meer tijd gehad om na te denken over hoe ze willen dat hun huis eruitziet. En omdat vakanties en grote levensgebeurtenissen op de lange baan zijn geschoven, hebben velen ervoor gekozen dat extra geld in de renovatie van hun huis te steken. In combinatie met het feit dat de verkoop van woningen met 25% is gestegen, betekent dit dat meer mensen dan ooit in de markt zijn voor nieuwe apparaten.

Na gesprekken met leden van het Designer Appliances team, bleken er drie soorten apparaten te zijn waar bijzonder veel vraag naar is – koelkasten, vaatwassers, en wasmiddelen.

Wat doen de fabrikanten om te helpen?

Hoewel sommige apparaten tegenwoordig moeilijker verkrijgbaar zijn, betekent dit niet dat fabrikanten achter het stuur zitten te slapen. De meeste fabrikanten haastten zich om hun fabrieken opnieuw in te richten om ervoor te zorgen dat de protocollen voor sociale distantie werden nageleefd zodat de productie kon doorgaan.

GE voegde zelfs extra ploegen toe om 24 uur per dag te kunnen produceren, in een poging de gevolgen van het tekort aan apparaten te compenseren. Een topmanager van GE vertelde ons over het tekort aan apparaten dat hij zelfs meehielp vaatwassers te bouwen toen het bedrijf extra mankracht nodig had.

Hoe het tekort aan apparaten het slechtste in sommige dienstverleners naar boven bracht

Zoals met veel crisissen het geval is, is er altijd wel iemand die misbruik van de situatie wil maken. Uit gesprekken met vrienden en collega’s hebben wij horrorverhalen vernomen over dienstverleners van derden die op een servicebezoek verschijnen om vervolgens een reden te vinden om geen onderhoud aan het toestel te verrichten.

Volfi Mizrahi uit New York City had onderhoud nodig aan een wasmachine nadat hij problemen had gekregen met een nieuw model. Toen de dienstverlener bij Mizrahi’s appartement aankwam, deelde hij hem mee dat hij de wasmachine niet wilde ontstapelen en evenmin de beheerder van het gebouw om hulp wilde bellen. Hoewel de meeste wasmachines en drogers in NYC gestapeld zijn vanwege ruimtegebrek, heeft de dienstverlener Mizrahi niet gevraagd naar de opstelling voordat hij naar het appartement kwam. In dit geval moest de dienst worden betaald ondanks het feit dat hij nooit was voltooid.

Helaas is het verhaal van Mizrahi geen alleenstaand incident. Wij hebben veel te veel verhalen gehoord van derde dienstverleners die meerdere bezoeken aan een huis brengen om meer geld te innen van de klant of de fabrikant.

Hier zijn enkele tips om te voorkomen dat u wordt opgelicht:

  • Neem contact op met de fabrikant om er zeker van te zijn dat u te maken heeft met een erkende, gerenommeerde dienstverlener.
  • Als uw product onder een garantie valt, vraag de leverancier dan of er contante kosten zijn. (FYI: Als een product onder garantie valt, mogen er nooit out-of-pocket kosten zijn – tenzij het probleem cosmetisch is). Het is ook een goed idee om deze informatie op papier te krijgen.
  • Als de dienstverlener u kosten in rekening probeert te brengen, stuurt u de rekening naar de fabrikant.

Wat is het effect van het tekort aan apparaten op klanten?

Omdat de doorlooptijd voor de aankoop van uw droomtoestellen door de schaarste iets langer is geworden, moet u nu met meer zaken rekening houden wanneer u toestellen komt bekijken.

“Als ik een klant voor het eerst ontmoet, vraag ik altijd waar ze op dit moment met hun project staan,” zegt verkoopster Cinthya Guallpa. “Als ze zeiden dat ze nog zo’n drie tot vier maanden te gaan hadden, zou ik ze altijd de ruimte geven om echt na te denken over modellen/merken voordat ik een bestelling zou voorstellen. Dankzij COVID ga ik nu realistische data na en leg ik de nadruk op data en nabestellingen, zodat we geen verdere vertraging oplopen. Ik vraag ook naar hun ontwerper/aannemer, zodat ik ook met hen kan samenwerken om de klant te helpen beslissen, liever vroeger dan later.”

Het goede nieuws is dat de vertraging bij de levering van de toestellen misschien niet zo’n grote tegenslag is als de klanten aanvankelijk dachten. “Keukenontwerpers vertellen ons dat ze acht tot tien weken zien voor kasten en andere items, dus dat is de timing van veel projecten. Dus het is niet zo dat de toestellen hen ophouden, alles duurt wat langer,” aldus Director of Partner Experience Tracy Kuchar. “Ik zou zeggen dat als een klant zijn droomkeuken plant en er lang op heeft gewacht, de meesten bereid zijn te wachten op de producten van hun voorkeur, zelfs als dat een paar weken extra betekent.”

Ons advies aan klanten

Verkoopvertegenwoordiger Eileen Sroka raadt klanten aan open te staan voor alternatieven voor het geval hun favoriete merk niet beschikbaar is. “Ik krijg minstens vijf telefoontjes per dag voor een Bosch vaatwasser, maar er zijn een aantal alternatieve vaatwassers beschikbaar,” zei Sroka. “Bosch vaatwassers zijn op dit moment niet beschikbaar en we weten niet wanneer ze beschikbaar zullen komen. Maar een goede vervanger daarvoor is een Miele vaatwasser, die nu direct leverbaar is. Er zit momenteel een korting op en het is ook een Europese vaatwasser van hoge kwaliteit.”

Zij raadt klanten ook aan om, zodra zij de toestellen van hun dromen hebben gevonden, hun bestelling zo snel mogelijk te plaatsen. “Zodra je bestelt, sta je in de rij voor de producten,” zei Sroka. “Dus als je nog een week wacht, kunnen andere mensen bestellen en je voor zijn.”

Hoewel onze wereld voortdurend verandert, zijn de professionals van Designer Appliances er om u te helpen het huis van uw dromen te ontwerpen. Wij nodigen u uit om langs te komen in een van onze showrooms in New Jersey, waar ons deskundige verkoopteam u door het proces kan loodsen.

Neem deel aan de Conversatie

Zie wat andere Designer Appliances lezers zeggen.

SIDENOTE. Dit bericht is oorspronkelijk gepubliceerd op 24 augustus 2020. Wij werken onze inhoud echter regelmatig bij naarmate wij meer producten testen en nieuwe modellen worden uitgebracht. Wij luisteren ook naar de feedback van onze klanten en passen onze productaanbevelingen aan op basis van hun ervaringen. Wees dus niet verbaasd als je hieronder wat oude commentaren ziet! Aangezien de opmerkingen van de lezers bijdragen tot het onderwerp, hebben wij besloten ze niet te verwijderen.

 

 

 

Recent Posts