7 veelvoorkomende fouten bij het maken van sap die u waarschijnlijk maakt


Je bent waarschijnlijk begonnen met sapjes te maken voor de vele gezondheidsvoordelen die het met zich meebrengt. Maar als je niet voorzichtig bent, kun je uiteindelijk je resultaten belemmeren of zelfs jezelf schade toebrengen. Het is belangrijk om de valkuilen van sappen te begrijpen, zodat u ze kunt vermijden en de meeste gezondheidsvoordelen kunt behalen. Bekijk onze korte lijst hieronder. Als je een van deze fronswaardige stappen oefent, is het tijd om je slechte gewoonte op de stoep te zetten.

1. Met behulp van een centrifugale juicer

Een centrifugale sapcentrifuge trekt snel het vruchtvlees uit elkaar en haalt het sap eruit, wat werkt, maar je krijgt geen optimale hoeveelheid sap uit je producten. Een koude pers (of “slow masticating”) sapcentrifuge werkt langzamer om het meeste sap te extraheren, en zal de voedingsstoffen niet te snel afbreken. Uw sap gaat ook langer mee in de koelkast. Als je het kan schommelen, is een koude pers sapcentrifuge je beste gok. Wij raden de Aicok Slow Masticating Juiceraan voor de beste resultaten.

 

  • Lees hier meer over het verschil tussen mastiek- en centrifugaalsappen

2. Niet Drinken Het Vers

Het is je waarschijnlijk opgevallen dat gesneden fruit bruin begint te worden en snel afneemt. Dit is het gevolg van oxidatie, wat het proces is van het afbreken van natuurlijke chemicaliën wanneer deze worden blootgesteld aan zuurstof. Wat dit betekent voor je sap is dat hoe verser het is als je het drinkt, hoe hoger de voedingswaarde. U kunt het sap van een centrifugaalmachine ongeveer een hele dag in de koelkast bewaren, en koudgeperst sap gaat ongeveer drie dagen mee. Lees Hoe lang gaat vers sap mee? voor meer informatie.

3. Vergeten te gaan Organisch

Dit is misschien een preek voor het koor als je al een gezondheidsbewuste sapcentrifuge bent, maar het is het waard om te herhalen. Biologische producten zijn altijd de beste garantie voor een gezonde voeding. Dit geldt ook voor sap. Het vermijden van chemische bestrijdingsmiddelen in uw dieet zal uw endocriene systeem veel onnodige stress besparen en u helpen uw gewicht te beheersen en chronische ziekten te voorkomen. Het smaakt ook beter. Iedereen die regelmatig biologische producten eet, zal u vertellen dat het veruit superieur is in kwaliteit en smaak.

4. Te veel suiker

Vruchtensap smaakt geweldig, en u kunt in de verleiding komen om elke dag meerdere grote glazen vers geperst fruit te drinken. Hoewel het gehalte aan vitaminen en vezels van vruchtensap gunstig is, zit het ook vol met fructose. Wanneer fructose in de cellen van het vruchtvlees is opgesloten, heeft het minder invloed op je lichaam. Als je het sap eenmaal hebt geëxtraheerd, heb je echter een eenvoudig koolhydraat geproduceerd dat je bloedsuikerspiegel zal doen stijgen. Te veel fructose kan leiden tot problemen zoals obesitas en diabetes, dus ga niet gek doen met het fruit.

5. Niet vertragen

 

Krediet: JESHOOTS-com, Pixabay

Je sap mag dan wel lekker zijn, maar wat je ook doet, sla het niet naar beneden. Je lichaam heeft tijd nodig om de voedingsstoffen in je beker te verteren. Als je niet de tijd neemt en rustig slurpt, kan het zijn dat je maagpijn krijgt, of erger nog, dat je moet overgeven. Vertraag, geniet van de smaak, en laat uw lichaam al die gezonde vitaminen op natuurlijke wijze opnemen.

6. Sappen op een volle maag

 

Beeldkrediet: Lisa Pinehill, Wikimedia

Hoewel u een maaltijd niet moet ruilen voor een glas sap, moet u voorkomen dat u tegelijkertijd een maaltijd eet. De inhoud van je maag kan de opname van voedingsstoffen die je op een lege maag zou krijgen, verdunnen. Voor het beste resultaat probeert u voor het ontbijt een rustig kopje sap te drinken en geeft u uzelf ongeveer een half uur tot een uur de tijd om te verteren.

7. Vertrouwen op hetzelfde oude ding

Ja, groenten en fruit zijn gezond, en ja, ze zijn gevuld met vitale voeding, maar het is mogelijk om te veel van een goede zaak te krijgen. Houd er rekening mee dat elk voedsel een potentieel gif is als het overmatig wordt geconsumeerd, zelfs water. Om te voorkomen dat er toxische niveaus van bepaalde vitaminen en voedingsstoffen worden bereikt, kunt u het beste elke keer dat u sap drinkt, de boel even opschudden. Probeer nieuwe groenten en fruit of verschillende smaakcombinaties elke keer dat u de sapcentrifuge aansteekt, en u houdt uw voedselinname gevarieerd genoeg om gezond te blijven en uit de gevarenzone te blijven.

Conclusie:

Sappen is geen exacte wetenschap, maar het volgen van bovenstaande tips zal u helpen het meeste uit uw nieuwe onderneming te halen. Vergeet niet om chemische bestrijdingsmiddelen te vermijden door te kiezen voor biologische producten, neem het langzaam aan en let op wanneer u uw sap verbruikt voor het beste resultaat. Laat u vooral niet afschrikken door de bovenstaande waarschuwingen om diep in uw sappige hobby te duiken. Er is meer te winnen met gezond sap dan dat er dingen zijn om je zorgen over te maken.

 

  • GERELATEN: Smoothie Hack: Bevries uw spinazie!

Nicole is een sapfanaat en een algemene fitnessliefhebber die graag haar passie voor sappen met anderen deelt. Als ze niet een nieuw brouwsel van haar favoriete groenten en fruit aan het mengen is, kan Nicole achter de computer worden gevonden, terwijl ze over alle dingen sap schrijft!

 

 

 

Recent Posts