SINK GREEN: De duurzame bedrijfsfilosofie van SCHOCK

De Duitse gootsteenfabrikant SCHOCK heeft een zeer duidelijke missie: het ambitieuze doel van het innovatieve bedrijf uit het Beierse Woud is om de gootsteensector voortdurend naar een nieuw niveau te tillen – en deze duurzamer, diverser, stijlvoller en kleurrijker te maken. Met zijn strategische bedrijfsoriëntatie SINK GREEN bundelt de gootsteenfabrikant al zijn duurzaamheidsinspanningen en heeft zich onderworpen aan een veeleisende agenda.

Klimaatneutraliteit voor SCHOCK

Een van de mijlpalen van de duurzaamheidsstrategie is al bereikt: het realiseren van klimaatneutraliteit voor het bedrijf zelf en voor SCHOCK-spoelingen is het resultaat van een reeks maatregelen die hebben geleid tot het vermijden of verminderen van CO2-uitstoot. Deze omvatten bijvoorbeeld het overschakelen van waterkracht naar groene stroom, het verminderen van het elektriciteitsverbruik en het verhogen van het recyclingpercentage.

SHOCK Klimaatneutraliteit

Een belangrijke mijlpaal van de SINK GREEN-campagne is bereikt: de SCHOCK-producten zijn allemaal klimaatneutraal gecertificeerd. Foto: SCHOCK

De uitstoot die ondanks de uitgebreide initiatieven overblijft, wordt gecompenseerd door de klimaatbeschermingsprojecten van ClimatePartner. ClimatePartner heeft meer dan 100 klimaatbeschermingsprojecten gecertificeerd volgens de hoogste normen in verschillende landen en met verschillende technologieën in zijn portfolio. De betonnen CO2de vergoeding kan door schock-klanten transparant worden gevolgd via een ID-nummer.

SINK GREEN pakket van maatregelen

Het SINK GREEN-idee gaat echter veel verder dan klimaatneutraliteit. De duurzaamheidscampagne omvat het hele bedrijfsdenken en de continue verbetering van duurzaamheid op alle niveaus. Daar hoort ook een engagement voor regionale en maatschappelijke verantwoordelijkheid bij. SCHOCK gebruikt b voor de productie van haar kwartscomposiet spoelbakken bis 75% natuurlijk kwartszand ook uit Beieren en produceert alle spoelbakken in Duitsland.

SHOCK Cristadur Green Line Materiaal

De CRISTADUR® Green Line van SCHOCK bestaat voor ~ 99% uit natuurlijke, hernieuwbare of gerecyclede grondstoffen.  Foto: SCHOCK

In de toekomst wil SCHOCK beide materialen continu optimaliseren en nog verduurzamen. De eerste is de nieuwe CRISTADUR® Green Line, die voor ~ 99% bestaat uit natuurlijke, hernieuwbare of gerecyclede grondstoffen.

Lees ook:   Gerecht: Hoe maak je Hummus van zoete aardappel, konijn en coleslaw

CRISTADUR® Ontdek Green Line

Kleurrijk groen in verschillende tinten

Zelfs als de SCHOCK-gootstenen groener en groener worden, blijven ze een uitdrukking van de individuele persoonlijkheden van de klanten:

“Onze claim COLOUR YOUR LIFE blijft geldig. Ons groene denken en handelen is zo kleurrijk, divers en vol actiedrang dat het ons bij SCHOCK niet alleen drijft in ons dagelijks werk, maar ook de eindklant zal inspireren. Onze belofte: Je hebt groen nog nooit zo kleurrijk gezien.”

Sven-Michael Funck, Managing Director Verkoop

Ondersteuning van Iggy Pop &the Green Team

Het kwarts voor de SCHOCK kwartscomposiet spoelbakken komt bijna uitsluitend regionaal uit het Beierse Woud. Foto: SCHOCK

SCHOCK merkambassadeur Iggy Pop met het Green Team op een SINK GREEN missie. Foto: SCHOCK

SCHOCK bewijst met zijn merkambassadeur ook dat de groene bedrijfsfilosofie zeker niet saai en eentonig is. Dit wordt belichaamd door niemand minder dan Iggy Pop. De “Godfather of Punk” is dan ook ideaal als ambassadeur voor SCHOCK omdat hij niet alleen zeer begaan is met dierenwelzijn, maar ook staat voor creativiteit, non-conformiteit en individualiteit. Waarden die ook inherent zijn aan SCHOCK en die tot uiting komen in de diversiteit die het bedrijf in het sinklandschap brengt. Iggy Pop wordt in zijn missie ondersteund door het SCHOCK Green-team, een kleurrijke, schrille groep bedreigde diersoorten uit het Beierse Woud.

Meer informatie over SINK GREEN