Welke groenten zijn het beste voor smoothies? (met foto’s)


Blended veggies zijn een geweldige manier om dikte, smaak, en een wallop van voeding toe te voegen aan elke smoothie. Van smoothies met alleen groenten tot fruitcombo’s en proteïneshakes, groente voegt een frisse dynamiek toe en biedt ook wat extra voordelen voor de gezondheid. Wees niet bang om creatief met ze om te gaan. Misschien ontdek je gewoon de volgende grote smoothie-trend. Lees verder voor enkele ideeën over de beste groenten die u in uw blender kunt gooien en welke smaken deze het beste aanvullen.

De 10 beste groenten voor Smoothies

1. Courgette

Bak ze, bak ze, maak ze spiraalvormig, of probeer ze misschien ook eens te mengen. Zucchini’s zitten vol met vitamine A. Ze zijn een grote immuniteits-booster, ze hebben weinig koolhydraten en zitten vol met antioxidanten. Ze zijn ook mild genoeg in smaak om andere groenten of fruit niet te overweldigen in je smoothie.

 

Probeer het mengen met:

Amandelmelk, kaneel en vanille zijn allemaal geweldige smaakcombinaties voor courgette (denk aan courgettebrood). U kunt ook courgette mengen met appels, bananen of bessen voor extra smaak en zoetheid, of mengen met spinazie en boerenkool om te verpakken in meer supergroen.

2. Zoete aardappel

 

Beeldkrediet: Marco Verch, Flickr

Ze zijn niet alleen om te bakken en te stampen. Gooi een zoete aardappel in je blender voor een rijke, romige textuur, een krachttoename van vitamine A, toegevoegde vezels en verdediging tegen ontstekingen. Probeer niet om een rauwe zoete aardappel in de blender te gooien, anders krijg je onsmakelijke brokken. Kook de zoete aardappel en zet hem twee uur of meer in de koelkast voordat u hem in uw smoothie gooit.

 

Probeer het mengen met:

Eventuele taartkruiden, melk of melkvervangers vullen een zoete aardappel mooi aan. Probeer eens amandelboter, vanille- of chocolade-eiwitpoeder, dadels of ahornstroop toe te voegen voor een rijke, vullende en bevredigende mix.

3. Pompoen

 

Beeldkrediet: Toper Domingo, Pixnio

Gele pompoen zal zich goed mengen, maar als je gaat voor hardere, koude seizoenspompoenen zoals eikel of butternut, kook ze en koel ze een paar uur voordat je probeert een smoothie te maken. Deze immuniteitsverhogende, ontstekingsremmende, diabetesbestrijdende groenten zijn niet alleen romig en mild, maar ze geven je lichaam ook een gezonde zap van voedingsstoffen.

 

Probeer het mengen met:

Pompoentaart specerijen zoals kaneel, gember en nootmuskaat zullen elke smoothie op basis van squash opvrolijken. Voeg dadels, wortelen, of zelfs taart vruchten zoals kiwi toe voor een punch van de smaak.

4. Bieten

Felle paarse en aardse bieten zijn een populaire go-to voor smoothie liefhebbers. Ze zijn geweldig voor de bloeddruk, de gezondheid van de hersenen en het gewichtsverlies, en ze bevatten vitamine C, foliumzuur en gezonde voedingsnitraten die de sportieve prestaties kunnen verhogen.

 

Probeer het mengen met:

Zoete vruchten zullen de aardse bietensmaak aanvullen. Probeer er aardbeien, ananas, appels of wortelen in te gooien. Voor een interessante donkere en stevige smaak, probeer dan eens te mengen met cacao of chocolade-eiwitpoeder. De sterke smaken van gember en kaneel zijn ook geweldige toevoegingen.

  • Gerelateerd Lees:10 Zoet bietensap Recepten (met foto’s)

5. Wortels

De populariteit van wortelen in sappen en smoothies is grotendeels te danken aan het vitaminegehalte, de zoetheid en de toegankelijkheid. Wortels zitten vol met gezonde bètacaroteen, vitamine K en vitamine B6 om je energie en vitaliteit te stimuleren.

 

Probeer het mengen met:

Wortels gaan met zowat alles, maar enkele van de meest populaire mengkeuzes zijn appels, gember en kurkuma. Dit brouwsel zal uw immuunsysteem een boost geven en de spijsvertering bevorderen. Sinaasappels zijn een andere veel voorkomende maaidorser, maar ook andere zoete vruchten zoals ananas en aardbeien zijn lekker.

6. Spinazie

 

Beeldkrediet: PPD, Pixnio

IJzerrijke spinazie is een geweldige manier om voedingsstoffen en gezond groen toe te voegen aan uw smoothie. De milde en verfrissende smaak is gemakkelijk te combineren met andere ingrediënten zonder het eindproduct te maskeren of te overweldigen. Het breekt ook snel af, wat betekent dat je genoeg andere ingrediënten in je glas kunt verpakken.

 

Probeer het mengen met:

Spinazie kan samen met appels, peren, perziken, bessen, wortelen, bieten of andere zoete vruchten. Bananen zijn een geweldige verdikkingsmiddel voor de dunne textuur van gemengde spinazie, en yoghurt en proteïnepoeder zijn ook goede lifters.

7. Boerenkool

 

Beeldkrediet: Dwight Sipler, Flickr

Deze superfood is niet alleen trendy, maar ook voedzaam. Het plaatsen van boerenkool in je smoothie zal helpen om het cholesterolgehalte te verlagen, ontstekingen te verminderen en vrije radicalen te bestrijden. Het is ook een van de beste bronnen van vitamine K. Het kan echter een sterke smaak hebben, dus als je het niet lekker vindt, wil je het misschien mengen met veel fruit.

 

Probeer het mengen met:

Bessen, yoghurt, bananen, appels en melk zijn allemaal geweldige combinaties met boerenkool. Ook verdikkingsmiddelen zoals proteïnepoeder en amandelboter zijn goede ideeën, omdat boerenkool zich zal mengen tot een waterige substantie. Probeer voor een tropische traktatie eens boerenkool toe te voegen aan een ananas- en kokosnootsmoothie.

8. Paprika’s

 

Beeldkrediet: ray_explores, Flickr

Vitamine C verpakte paprika’s zijn zoet, voedzaam en gemakkelijk te mengen. Ze zijn geweldig voor je bloed en je ogen en er is aangetoond dat ze kanker bestrijden. Ze kunnen zelfs uw stofwisseling verhogen, wat zou kunnen helpen om het gewichtsverlies te stimuleren.

 

Probeer het mengen met:

Paprika’s zijn een mooie metgezel voor bananen, sinaasappels, ananas en ander tropisch fruit. Ze zijn ook een geweldige aanvulling voor mango’s en kiwi’s. Omdat ze lief zijn, zijn ze veelzijdig genoeg om mee te experimenteren.

9. Broccoli

Cruciferous broccoli is een folaat en vitamine C krachtpatser. Het is geweldig voor je weefsel, je hart en je spijsvertering. Het kan echter een sterke smaak hebben, dus u kunt overwegen om het te maskeren met zoete vruchten, gember, honing of proteïnepoeders.

Probeer het mengen met:

Voor een uitgebalanceerde zoetzure mix, probeer broccoli in te smeren met bananen en pindakaas. Aardbei en mango zijn ook geweldige opties, en de zuurheid van gewone of vanille yoghurt kan helpen een deel van de aardse broccoli-ness te maskeren.

10. Selderij

Als een andere veggie met een sterke smaak, kan selderij met alles worden gebruikt, maar je zult het waarschijnlijk nog steeds proeven. Gelukkig kan zijn kruidige sappigheid verfrissend zijn. Je verbrandt ook meer calorieën die selderij eten dan je krijgt door het in te nemen. Het is ook goed voor de bloedsuikerspiegel en het gewichtsverlies.

 

Probeer het mengen met:

Als u de smaak van de selderij in balans wilt brengen, probeer het dan te mengen met wortelen en appels. Peren, gember, limoen en zelfs komkommers gaan er ook goed mee om.

Conclusie

Veel plezier met je smoothie-hersenspinsels. Het feit dat je groenten aan je mengsel toevoegt betekent niet dat het een vloeibare salade moet worden. Experimenteer met complementaire smaken, zoek naar verschillende recepten en beperk je niet tot de bovenstaande groenten. Je kunt zo’n beetje elke groente met succes mengen.

 

Nicole is een sapfanaat en een algemene fitnessliefhebber die graag haar passie voor sappen met anderen deelt. Als ze niet een nieuw brouwsel van haar favoriete groenten en fruit aan het mengen is, kan Nicole achter de computer worden gevonden, terwijl ze over alle dingen sap schrijft!

 

 

 

Recent Posts